Geguritan (1)

ILIR-ILIR

Kabeh manungsa

kabeh janma kang urip

mesthi

tekan papan kuwi

ora ngerti rama

ora ngerti biyung

ora ngerti anak-bojo

ora ngerti putu

ora ngerti embah

ora ngerti sedulur

ora ngerti awake dhewe

kabeh sarwa putih

samar

kumleyang

“pesthi Gusti”

Purworejo, Mei 1993


PESAKITAN

Urip kang abot

ngene kleru, ngono luput

ngetan ora bener

ngulon ora gathuk

meneng salah, obah ora kena

dikungkung

dipingit

dipasung

dikunjara

dirante

dibanda

dirut

diidak

dikurung

dilebur

dijur-jur

diobrak-abrik

diosak-asik

dijuwing-juwing

angen-angene

pepenginane

gegayuhane

kamardikane !

Purworejo, Mei 1993


MAMRING

Sepi

mamring

sepah

sumpeg

peteng

kesel

ah embuh

ora weruh

ora ngerti

bisu

nangis sajroning ngguyu

ngguyu sajroning nangis

mlaku sajroning mandheg

mandheg sajroning mlaku

Purworejo, Mei 1993


 

Tentang budhisetyawan

Seorang yang suka musik dan sastra.
Tulisan ini dipublikasikan di Puisi Karya Sendiri (Geguritan). Tandai permalink.

124 Balasan ke Geguritan (1)

  1. agus rifai berkata:

    teruske le kreasi

  2. budhisetyawan berkata:

    maturnuwun sanget sampun kersa paring nasehat-penyemangat dhumateng kula.

  3. urla berkata:

    bagus kak puisinya unik gitu, kaya orang asal nyemplong tapi bagus di dengernya, tambahin lagi ya karya2nya .sukses terus ya buat kak budhi.

  4. yuniar sugiyarti berkata:

    mas…. saya g ngerti bahasa jawa…. gimana neh?????

  5. wingkiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii berkata:

    puisi elek banget ya

  6. adE_hendRa berkata:

    thanKs yaCh dagH banTuIn aQ nyARiin TuGAs B.Jawa
    bIKin LagI zg banYAkzzz……….

  7. sApa baE.. berkata:

    aaahhhhhh……..
    basa jawa angele polllllllll………..
    byar gak bingung gemana ya?????????

    he~

  8. Ch!K4_MoEtz berkata:

    mkCy tAz baNtuaN’a biKin tUgaS B.Jawa..
    sUksEch TRuz oK??sALaM dAri bRebes,,

    • budhisetyawan berkata:

      sama2. chika.
      jangan lupa cantumkan nama saya sebagai pengarang geguritan ya..

      salam kreatif & sukses selalu

  9. Melli berkata:

    Bagus deh..sama kya temen q,terusin karya’y k2 ok???

  10. Takahashi berkata:

    puisi basa jawane uuuuuuuuuuuuuuuuuuaaaaaaaaaaaaaaaapppppppppppppppiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee pppppppppppppppooooooooooooooooollllllllllllllllllllllllllll

    • budhisetyawan berkata:

      matur nuwun…..

      koq kula lajeng kemutan personil band saking Jepang: Loudness, Akira Takahashi.

      salam sukses…

  11. neea berkata:

    mkcii iiiaaa..
    uda ngbantuin bwd tugas bhs jawaa..
    jam 3 pgi ni nyarina..
    hoaahmm… -____-

  12. Rena berkata:

    Matur nuwun …. Geguritannya buat tugas bahasa Jawa …. x3
    Keep making, OK ??!!! xP

  13. syafitri berkata:

    kapengin sanget saged ndamel geguritan

    ananging dereng pd anggenipun ngolah tembung2

    nyuwun pirsa dospundi saenipun……

    suwun

    • budhisetyawan berkata:

      sumangga asring maos kalawarti/waosan kanthi basa jawa. kathah koq buku2 kathi basa jawa.

      lan sinambi sinau nyerat ngagem ukara/tembung ingkang panjenengan anggep resep ing manah.

      salam ..

  14. wiharyanto berkata:

    bagus pol mas tapi nei sek temane cinta tanah air ato cinta orng tua

    • budhisetyawan berkata:

      matur nuwun. mangke dipun upayakaken ngripta geguritan kanthi irah2an kados pamrayoga panjenengan.

      salam taklim

  15. didik purwito berkata:

    pancen aneh tapi apik…… apik……

  16. aazuu berkata:

    elek….
    ra ceta…
    ra wangi… (lho ra nyambung iki?>/)

    • budhisetyawan berkata:

      nyuwun pangapunten mas aazuu. kula taksih sinau nyerat sastra jawa. lan kasilipun dereng sae utawi mboten saged andamel rena penggalih panjenengan.

      matur nuwun sampun kersa pinarak wonten ing gubug kula.

      salam taklim.

  17. niNgViera berkata:

    mKciEch….yEa..
    beRkat kMoE..
    Q JdI BIeZA ngeRjaiN tuGas b.jaWa q

  18. kosim berkata:

    asu kunyuk ora apik nemen sich……….!!!!!!!!!!!!!!!

    • budhisetyawan berkata:

      nyuwun pangapunten mas kosim. seratan kula dereng sae. mboten saged andamel bingah raos panjenengan.

      mbokbilih wonten pamrayogi, sumangga kula aturi paring wewarah dhumateng kula.

      kula pitados panjenengan langkung mumpuni wonten ing babagan sastra jawa punika.

      kula tengga pamrayogi saking panjenengan.

  19. dewi berkata:

    tolong buatin geguritan yang pantas/cocok dibacakan untuk anak SD

    • budhisetyawan berkata:

      maaf belum sempat…
      masih banyak pekerjaan rutinitas.
      saya malah masih belum nulis2 lagi….

      terima kasih.

  20. rizalihadi berkata:

    Mas mbok aku di warahi nulis… salam kenal

    • budhisetyawan berkata:

      walah. aku iya isih sinau je mas. durung wani nek ngajari…he3.

      lha mangga maos majalah2 basa jawa mas.
      sekalian sinau….

      salam.

  21. Budi berkata:

    masih ada puisi yg lain gak?

    • budhisetyawan berkata:

      mas budi, kan banyak geguritan dan puisi2 bahasa indonesia karya say adi blog ini.

      selamat membaca semoga berkenan.

  22. warisul_khoir berkata:

    Mas Budhi aku salut marang panjengan, bagus banget anggon nulis geguritan, ampun ngantos mandeg, teruske wae, aku ora biso koyo panjengan, mergo kuwi peparing gusti kang murbaing dumadi. nembah suwun

    • budhisetyawan berkata:

      matur nuwun donga panjenengan mas.
      muga Gusti tansah paring kekuatan ing samubarang lir kautaman.

      salam taklim.

  23. Fandi berkata:

    matur nembah nuwun………

  24. A.A zany berkata:

    Asalammu’alaikum..
    Pakdhe kulo nyuwun tulung..kulo gadah tugas basa jawi ingkang d pun dawuhi ndamel geguritan kang wonten batangane..
    Tiap pada wonten 4 bariz..tema ne pun kbrsihan lingkungan..tulung nggih..krim wonten email kulo..
    zany120594@gmail.com

    matur nuwun..wasalamu’alaikum..
    Nuwun

    • budhisetyawan berkata:

      nuwun sewu lan nyuwun pangapunten. kula dereng saged minangkani pamundhut panjenengan, amargi kula taksih kathah pakaryan (kantor).

      kula dereng nyerat geguritan malih.

  25. budhisetyawan berkata:

    Terima kasih kepada teman2 yang telah memberikan komentar dan dukungan. memang geguritan saya tidak disertai dengan terjemah dalam bahasa indonesia. biar lebih asli rasanya….

    kepada Zany… & teman2 lain, maaf saat ini belum bisa membuatkan geguritan yang diinginkan. tugas kantor saya banyak sekali, membuka blog saja baru kemarin, setelah selama bulan November 2008 – medio April 2009 tak pernah di update. Mohon maaf buat teman2 semua. juga sudah beberapa bulan belum ini saya belum nulis geguritan lagi. he3….. (lagi macet kl yaa..)

    salam sastra penuh mesra!

  26. tiwul _ayu berkata:

    geguritan karyanipun panjenengan unik banget, kula entosi karya-karyane panjenegan ingkang luweh unik. semoga tambah sukses

  27. Zaxs berkata:

    Bos…, Mau ga tukeran link ??
    klo Mau ni link qu (Zaxshack.worpress.com) & thanks geguritannya !

  28. budhisetyawan berkata:

    matur nuwun para sadherek sampun kersa paring pamrayoga. amargi kanthi mekaten, kula saged sinau supados langkung sae seratan kula ing wekdal ngajeng. salam taklim!

  29. Wedhuz berkata:

    bang, gawekke geguritan tentang agama kristen !!
    pliz ! tugas iki ! okeh ?? matur nuwun !!

    • budhisetyawan berkata:

      nyuwun pangapunten, kula dereng saged mbiyantu panjenengan nyerat geguritan ingkang panjenengan kersakaken. mbokmenawi sanes wekdal.

      matur nuwun.

  30. yeti rustiana berkata:

    bagus2 bgt gegutitanne,,,,,,,q d ajarin donk,,,,, kebetulan q br ada pr buan geguritan, ne no q 087836407917 cp yg mau ajarin hub q y

  31. Humaira berkata:

    Mas , Geguruitane tak siarke neng radio lumajang yaaaa…….

    • budhisetyawan berkata:

      terima kasih sudah memberi komentar.
      wah saya akan senang sekali kalau geguritan saya bisa ikut mengudara di radio di Lumajang.

      njenengan penyiar ya Humaira? radio apa namanya?

      masih ada beberapa geguritan lagi di blog saya, geguritan yang pernah termuat di majalah basa jawa.

      salam-kreatif…

  32. didie guanteng berkata:

    sing akeh eneh yow………….!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  33. meLtan berkata:

    thx y…aQ bisa nGerjain tuGaz B.Jawa…
    untunG ae dah bLog nie..hehehehe

    • budhisetyawan berkata:

      saya berharap tugas bahasa jawanya adalah contoh geguritan. dan terima kasih juga telah ikut menyebarkan dan mengenalkan karya saya. namun saya masih bertanya2 dengan teman2 yang komentar di kolom geguritan. rata2 hanya bilang, telah membantu tugas bahasa jawa. kalau sebagai contoh, itu sangat bagus untuk pembelajaran. namun kalau,kemudian geguritan saya, ada yang mencopy dan dalam tugas sekolah di-anggap sebagai karyanya, bukan karya saya, tentunya itu tindakan yang kurang baik. saya harap pembaca maklum dan mengetahui aturan2 dalam berkarya.

  34. iint berkata:

    thanx yiia..
    lu gag atda aMmu agko gag bz ngergjaind tgazt bhs jaua..

    thanx bnyag

    • budhisetyawan berkata:

      saya berharap tugas bahasa jawanya adalah contoh geguritan. dan terima kasih juga telah ikut menyebarkan dan mengenalkan karya saya. namun saya masih bertanya2 dengan teman2 yang komentar di kolom geguritan. rata2 hanya bilang, telah membantu tugas bahasa jawa. kalau sebagai contoh, itu sangat bagus untuk pembelajaran. namun kalau,kemudian geguritan saya, ada yang mencopy dan dalam tugas sekolah di-anggap sebagai karyanya, bukan karya saya, tentunya itu tindakan yang kurang baik. saya harap pembaca maklum dan mengetahui aturan2 dalam berkarya.

      sama dgn di atas….

  35. sischa berkata:

    thangs kagh atas bantuaannya bikin tugas b.jawa……..

    • budhisetyawan berkata:

      saya berharap tugas bahasa jawanya adalah contoh geguritan. dan terima kasih juga telah ikut menyebarkan dan mengenalkan karya saya. namun saya masih bertanya2 dengan teman2 yang komentar di kolom geguritan. rata2 hanya bilang, telah membantu tugas bahasa jawa. kalau sebagai contoh, itu sangat bagus untuk pembelajaran.

      namun kalau,kemudian geguritan saya, ada yang mencopy dan dalam tugas sekolah di-anggap sebagai karyanya, bukan karya saya, tentunya itu tindakan yang kurang baik. saya harap pembaca maklum dan mengetahui aturan2 dalam berkarya.

      sama dgn di atas….

      salam kreatif.

  36. wisnu berkata:

    remen mas… nuwun

  37. budies berkata:

    http://budies.wordpress.com/2009/10/25/posting-hanacaraka-di-wp/
    nyuwun pangapunten ingkang kathah, kula kumawantun “ngopi” geguritan panjenengan, amargi kula kesengsem sanget kalian geguritan-geguritan ingkang panjenengan asta

    • budhisetyawan berkata:

      sumangga panjenenengan undhuh, jer dipun paringi katrangan mbokbilih geguritan punika inggih seratan kula, lan syukur saged dipun agem sinau lare2 ing babagan sastra jawa.

      sugeng makarya.

  38. yudishtira berkata:

    geguritan-ipun sae.. mas.. suwun salam kenal njih.. mugi kersa pinarak dateng blog kulo.. suwun

  39. nurulkey berkata:

    geguritan pertama:
    kenapa judulnya ilir ilir?
    sebuah ‘pesthi’, tidakkah itu sejelas air yg pasti memercik ketika jatuh di keramik?

    menemukan lagi oase puisi jawa di sini..
    senang bertemu.. :)

    • budhisetyawan berkata:

      terima kasih nurul. sudah berkenan singgah di gubug sederhana dan sunyi ini. komentarmu menjadi percik cahaya semangat buatku dalam menulis. meski tidaklah seindah pelangi, namun kuberharap aksara-aksara yang terangkai dalam rinai kata sedikit bias membuat berbagi imaji. dan selanjutnya syukur apabila sanggup memekarkan kuncup ketakjuban di hati.

      salam tresna…

  40. walau air mata di pipiku (mas hars) berkata:

    thanks gan!!!!!!

  41. warno.s berkata:

    sae sanget mas..terus kreasi nggih..eh ngertos web sanese ingkang wonten geguritannipun mboten,..??matur suwun

  42. rizki berkata:

    siiippp…. wong jowo kudhu nduweni rasa jowo,,,, nguri_uru kabudayan jawi.

  43. lyla berkata:

    gawekke geguritan ambal warso dunk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  44. tea berkata:

    huhuw,,,,
    aku jd pgn bljr bkin geguritan,,,
    susae poll,,

  45. zaky berkata:

    maz itu geguritan unik dech tapi kok ada yang gak nyambung ya???

  46. zaky berkata:

    ngapunten maz

  47. zaky berkata:

    kalau saya dengar geguritan tu seperti ini maz:

    swuramu nyuwek sepining wengi
    nalika kabeh padha turu kepati
    kanggo nyuwin mring ngarsaning gusti
    supaya anak puthu padha mukti

    ibu
    dongamu bisa dadi cagak awak uripku
    bisa nambah kekuwatanku
    bisa nambah imanku
    golek ngelmu kanggo mulyaning uripku

    ibu
    dongamu ngumandang ing langit pitu
    tinampa Gusti kang mahahayu
    kanugrahan trus lumintu
    anak bisa kepenak
    putu nemu rahayau
    canggah bisa kesrambah

  48. Wagiman Singodimejo berkata:

    mas..
    gawekke geguritan gotong royong gelem ra ?

  49. Dee Ikhwan berkata:

    Mkasihh bnYakk Mas dach mao bnTuu aAku .. :)

    uddah bagi Ilmu.na …

  50. MiFtA ArFaDiNa berkata:

    maaf tolong bwatin geguritan tentang perjuangan dong soalnya aQ bkan orang jawa n pnya tugas nyari geguritan

  51. jhony berkata:

    mas budi,.. geguritannya bagus
    jadi sumber inspirasi bwt saya, messki pun saya kurang tau mksud MAMRING sing
    nangis sajroning ngguyu
    ngguyu sajroning nangis
    mlaku sajroning mandheg
    mandheg sajroning mlaku
    sak jane maksud ipun niku napa to?

  52. HERRY POTTER berkata:

    Terimakasih ya mas, aku bisa dapat wawasan yang lebih luas.
    wah geguritan panjenengan bagus bagus semua mas….
    terus berkarya ya mas… moga sukses selalu…

  53. grace imoetzzz berkata:

    thx for your poem with java languange….

  54. jeni berkata:

    ehm,karya x bguz bngtz lho. krna q suka 5 karya m0e aq copy ja,5f ea?

  55. Kim rhiea berkata:

    Sae sanget,, Matur nuwun mas,, geguritan ki mbantu kulo kangge conth ing tgas bhs jawa

  56. dyahramadhani berkata:

    Geguritannya keren…..
    aku pakai buat ujian praktek ya…

    Thanks so much..
    maturnuwun nggih.. :)

  57. dyahramadhani berkata:

    cuma bercanda kok..
    Anda menginspirasi saya untuk membuat geguritan :) Terima kasih banyak

  58. irma berkata:

    Makasih sudah buat geguritan. kebetulan anak sy dapat tgs dr sklh mencari contoh geguritan. sy dr Makassar tp menetap di jatim.

  59. ryan berkata:

    mksh telah bantu ngerjain tugas

  60. emy charps berkata:

    tolong bwt.in geguritan tentang lingkungan……

  61. sak jane nggawe sing temane pendidikan mas Budhi ….
    salae akeh arek sekolah seng nggolek geguritane sampeyan …

  62. mega berkata:

    wuuuuuuuuuuuu koyo isoh-isoho gawe geguritan…………….
    dasar ra isoh ngregani……………….
    gek aku seng ra isoh gawe we meneng wae kok,sah coment……………………………..??

  63. nia berkata:

    yo meng padha mbak,nek meng ra isoh gawe………………
    matur nuwun geh mazzzzzzzzz bud bud bud………………………
    sesuk sek akeh neh……….

  64. Skynet Jogja berkata:

    Aku seneng mas bos karo karya2 mu… njaweni tenan, nguri2 kabudayan jawi. Manteb tenan.. teruske mas bos

  65. nita berkata:

    tLONG Bkinin aqw donx geguritan tentang ultah smpn 1 pcitan
    bkinin ea…pusing kie q

  66. syaifud berkata:

    mas da yg bsa bntu bkinin geguritan tau puisi jwa yg bertma tntang nasionalirme???
    Tlng bntuanna y?

  67. syaifud berkata:

    mas q bkin geguritn yg brtma tentang nasionalisme dong?

  68. Neva Rebecca berkata:

    geguritannya sangat membantu , tapi sayang ga ada terjemahannya..
    makasih yoo :)

  69. budhisetyawan berkata:

    Terima kasih, matur nuwun, kepada pembaca yang telah singgah.
    semoga geguritan yg saya tulis membantu sebagai contoh geguritan.
    dan apabila ada tugas dari sekolah untuk anda atau anak/saudara anda,
    silakan ini hanya sebagai contoh. kemudian bisa membuat geguritan dengan tema yang dikehendaki masing-masing.

    karena ada beberaap blog yang mengambil karya geguritan saya, dan banyak yang tidak mencantumkan nama saya sebagai pengarangnya. ini kurang etis dan tidak menghargai pengarang.

    salam hormat. mari berlaku jujur.

    “STOP PENCURIAN KARYA”
    “STOP PLAGIARISME”

  70. Anggun Anaulia Siahaan berkata:

    Apik, (y)

  71. apik bgt . mas saget d basa jawa’no to mboten ………………….????????????????????

  72. murid SMPN 26 berkata:

    Aku minta tolong buatkan geguritan dengan tema green house po’o

  73. ada kumpulan geguritan yang sudah dibukukan apa belum kak?kalo ada bukunya berjudul apa?kapan taun terbitnya dan diterbitkan oleh penerbit apa?maturnuwun.

  74. tolong balas dibals ditwitter saya…matur nuwun sanget

  75. diyah ns berkata:

    klo geguritan b.jawa ad gk yg judulny gotong royong?

  76. Win berkata:

    monggo sami2 nglestareake boso jowo …. kulo milai nyobi ….

  77. winarto berkata:

    sae sanget mas

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s