Geguritanku ing Kalawarti Damarjati No. 71 taun 2008

NALIKA GUNUNG – GUNUNG NEGES

gunung-gunung kang padha pating jenggeleg

aweh pitakon marang wit-witan ana sawah lan tegalan

wit pari, tela, jagung, kacang padha ora bisa jawab

amarga padha ora ngerti apa makna pitakone gunung

apa sebabe gunung didhuwurke

luwih tinimbang panggonan liyane ing jagad

kepara nganti ngaras langit

pitakonan kang angel dijawab

angin wae ora ngerti

apa maneh sato kewan lan para manungsa

sing bisa mangerti amung barang kang

kasimpen ing dasar bumi, kang ora kasat mripat

tansah anteng lan ajeg

ngangsu banyu ngliwati wot rambut kang dibelah pitu

mbokmanawa gunung-gunung kuwi

kanggo ancik-ancik para satriya

nggoleki sukmane kang mabur

digawa para widadari

Jakarta, pertengahan Maret & 7 April 2001

SUKMA LELANA GUGAT

angin kang mabur kekiteran ing dhuwur samodra

sasat tanpa leren ngobahake banyu

iwak gedhe iwak cilik padha gumregah

jumedhul sakdhuwure ombak

ilang swara mlebu ing akasa

prau-prau lelangen ngoyak playune angen-angen

kanthi jala lan jaring saka sutra

obor thathit lan lintang

sambung sinambung ing wewangunan jagad

tepake isih katon cetha ing garis tangan

prasetya lan prasapa ngumbara

dadi omah urang lan kewan segara liyane

lumaku manut ilining pasir

molah malih njupuk warna cahyaning jaman

wit-witan gedhe ngadeg pating jenggeleg tanpa oyot

angin lagi thawaf

ngubengi kedhaton napas

Jakarta, 22 Juni 2001

(sumber: Kalawarti Umum Basa Jawa DAMARJATI Nomer 71 Taun ka-IV; Kemis Wage 18 September – Rebo Legi 15 Oktober 2008. Email redaksi: damar1964@yahoo.com)

Tentang budhisetyawan

Seorang yang suka musik dan sastra.
Pos ini dipublikasikan di Puisi Karya Sendiri (Geguritan). Tandai permalink.

55 Balasan ke Geguritanku ing Kalawarti Damarjati No. 71 taun 2008

  1. Isha berkata:

    Kulo salut kalian panjenengan mas,,
    puisinipun apik temenan!!

  2. nadys berkata:

    bagus sekali geguritannya. bahasa djawanya juga luwes.

    • budhisetyawan berkata:

      terima kasih nadys. saya masih belajar menulis geguritan. kebanyakan hanya berdasarkan ingatan sekedarnya yang masih tersimpan di benak saya.

      salam….

  3. Rizal berkata:

    keren……..
    aku kuliah neng basa Jawa,nanging gawe geguritan wae ora bisa..payah..

    • budhisetyawan berkata:

      keleresan, panjenengan mampir blog kula.

      malah kula nyuwun pamrayoga (kritik) panjenengan mas Rizal. amrih seratan geguritan kula saged langkung sae.
      panjenengan luwih mangertos babagan ngelmu sastra jawa.

      salam taklim.

  4. Agus berkata:

    Mas,aku bangga ada orang plat AA C berkarya…aku seneng juga bikin puisi pernah dl sekali waktu SMP puisi2ku dimuat di Bernas tp sekarang kayaknya dah tumpul bngt imajiku iki…..Pengen bikin puisi lg…makanya ini liat2 di internet…aku juga seneng ma geguritan…yah baca aja….

    Met berkarya yo mas..
    Hidup Plat AA C
    hehehehehhe…

    Semoga kau selalu berirama

    • budhisetyawan berkata:

      wah matur nuwun mas Agus. aku ya isih sinau nulis mas. gandheng ana ing ndesa, kerep nganggo basa jawa. iya sak bisaku mas. sethithik2… mlaku thimik2….

      salam berirama…..

  5. AAN berkata:

    Maz buatke geguritan donx yang biasa aja hehe………
    ada tugaz

    • budhisetyawan berkata:

      maaf belum bisa memenuhi permintaan anda. malah sekarang belum aktif nulis lagi. banyak rutinitas kerjaan kantor.

  6. didik purwito berkata:

    apik tenan…….

  7. fresh berkata:

    salut…salut, angsal nyuwun tips ndamel geguritan?

    • budhisetyawan berkata:

      sumangga panjenengan asring maos geguritan, ukara ingkang dipun anggep sae/endah dipun cathet, pados ukara2 wonten kamus basa jawa.

      tebihaken tivi lan hiburan visual. lan sumangga menawi wonten wekdal, sinau nyerat/nulis geguritan.

      kedah sabar lan telaten.

      matur nuwun.

  8. mitro655 berkata:

    juan apik tenan niki blog saged damel reverensi kulo

    klo mahasiswa bhs jawa

    angel sanget pados ingkang kaya mekaten

    nice blog gan!!!!!!

    • budhisetyawan berkata:

      matur nuwun sanget mas Mitro.

      sugeng ngangsu kawruh basa jawa.

      mugi saged tumut ngrembakakaken sastra jawa.

      salam taklim.

  9. wawan berkata:

    buagussssssssssssssssssss buangetss geguritan ipun mas

    • budhisetyawan berkata:

      matur nuwun mas wawan.

      kula taksih sinau nyerat geguritan. sakpunika malah taksih mandheg. kathah pakaryan kantor….

      salam.

  10. warisul_khoir berkata:

    Mas tulung gawe geguritan sing isine perkoro kahanan negoro Indonesia isih akeh poro pemimpin sing ora jujur. Kamongko kito kabeh iki kepingin kejujuran iso dilakoni bareng-bareng masyarakat ugo pemimpin. nembah suwun

    • budhisetyawan berkata:

      ing wekdal samangke badhe kula upayakaken nyerat geguritan kados pamrayoga panjenengan, mas Khoir.

      salam taklim.

  11. budhisetyawan berkata:

    Matur nuwun dhumateng sadaya sadherek ingkang sampun kersa paring pamrayoga. Bab pesenan supados kula ndamel geguritan, dumugi sakpunika kula dereng saged nindakaken. amargi kathah jejibahan saking pedamelan wonten kantor ingkang kedah dipun rampungaken. Mekaten. Nyuwun samodra pangaksama.

  12. danang riadi berkata:

    top markotop ????????????????

  13. tumyex berkata:

    mas kulo ngopy geguritan panjenengan kangge lomba moco geguritan (sing lomba putro kulo)
    matur nuwun ingkang kathah..

  14. einstein berkata:

    sae sanget, ananging panjenengan saget mboten ndamel geguritan ingkang judule albert einstein. amargi kula pengin banget menika….

  15. Afa berkata:

    . Mas trims, krn ada blog ini q bisa mmbuat tgs b.jawa,,,, karyanya jg bagus2 moga2 terus berkarya y mas,

    terimakasih banyak……….

  16. budhisetyawan berkata:

    terima kasih kembali. silakan dipergunakan tulisan2 di sini dengan baik dan bertanggung jawab. kalau yang pengetahuan saja, silakan dicopy isi kolom tersebut. namun kalau yang dicopy adalah geguritan karya saya, mohon cantumkan nama saya sebagai pengarang geguritan itu. Demikian, semoga pembaca memaklumi adanya. salam kreatif.

  17. danyta :) berkata:

    bagus bangeet . buat tugas nih .
    tertolong deh , buat aku yang ngga bisa basa jawa x)

    • budhisetyawan berkata:

      terima kasih telah singgah blog saya.
      apabila men-copy geguritan2 saya, jangan lupa cantumkan nama saya sebagai pengarangnya.

      salam juang..

  18. anna subekti berkata:

    Salam hormat. Perkenalkan saya anna subekti mahasiswi sastra daerah UNS. Saya sangat tertarik dengan geguritan2 bpak di blog ini. Kebetulan saya sedang mencari obyek kajian untuk skripsi saya nanti, rencananya saya ingin mengkaji geguritan. Kalau bapak mengijinkan, saya ingin mengkaji geguritan bpak. Maaf kalau penyampaian saya kurang sopan. Terima kasih sebelumnya. Saya tunggu konfirmasi dri bpak. Salam.

    • budhisetyawan berkata:

      terima kasih sudah berkenan singgah. dan saya sangat berterima kasih apabila memang tulisan saya akan dikaji. tentu saja saya mengijinkan dengan amat sangat. silakan dikaji semua tulisan geguritan saya. tentunya nama saya sebagai pengarang, akan anda cantumkan, bukan?

      saya sering mendapat komentar, para pembaca yang berterima kasih, karena dengan membaca/menemukan geguritan saya, mereka bilang bisa menyelesaikan tugas bahasa jawa mereka [di sekolah]. nah, ketika saya balas komentar mereka, dan saya tanyakan agar mencantumkan nama saya, tak ada satu pun yang merespon. saya berharap tugas mereka itu adalah mencari contoh geguritan, bukan tugas membuat geguritan. karena kalau tugas dari guru/sekolah mereka adalah membuat/menciptakan geguritan, dan dengan menemukan karya saya, lalu dicopy dan tanpa mencantumkan nama saya sebagai pengarang, ini kan pencurian. nah, kalau hal ini terjadi ini sudah tidak bias dibenarkan.

      namun tentunya anda sebagai mahasiswi sangat lain. nampak dari permintaan ijin anda. silakan mengkaji karya2 saya, semoga dapat membantu anda, menginspirasi anda, juga akan memberikan masukan/kritik yang bermanfaat buat saya.

      silakan, jangan sungkan2 untuk berkomunikasi dengan saya..

      salam.

  19. anna subekti berkata:

    Assalamualaikum.
    Tentu saya akan mencantumkan nama bapak. Jika memungkinkan pengkajian geguritan bapak, saya juga membutuhkan biografi bapak sebagai kelengkapan data nantinya. Tentunya sebuah pengkajian tidak bisa sembarangan, saya harus memenuhi kaidah kode etik penulisan, yaitu dengan mencantumkan nama pengarang.

    kalau di ijinkan saya mohon bantuannya pak. Ini CP saya, tolong hubungi saya, untuk komunikasi lebih lanjut 085729261007.
    teima kasih.
    wassalamuaalikum.

    • budhisetyawan berkata:

      saya berterima kasih sekali, dan saya mengijinkan anda untuk mengkaji tulisan2 saya. Silakan saja tulisan yang mana saja yang akan Anda kaji. dalam balasan di atas, saya sudah memberikan ijin bukan? mungkin anda membacanya terlalu cepat?

      juga saya telah balas ke email Anda, mungkin Anda belum buka dan baca di inbox yahoo mail Anda?

      tadinya saya beranggapan komentar Anda tidak perlu saya tampilkan, karena ada nomer HP anda. secar aprinsip saya sudah ok setuju, dan saya balas ke email Anda.

      baiklah, saya tampilkan komentar/pesan Anda di sini.

      [saya sudah sms ke Anda. dan saya telepon tidak Anda jawab, mungkin sedang sibuk?]

      terima kasih sangat.

  20. anna subekti berkata:

    Aslm. Tadi siang saya sudah mengirim blasan di blog ini, tapi saya tengok lagi lewat hp blasan saya ko g ada y pak? Mgkin biar lebih santai saya pakai bhasa yg tdk terlalu formal aja y pak. .He. . (maaf kalau bpak kurang berkenan dgn bhasa anak muda ini. .). Begini pak. . Saya sangat menghargai karya bpak. . Maka dari it saya tertarik mengkaji karya bpak dlam skripsi saya nanti. . Tentunya jika re ncna saya ini di setujui pembimbing saya. Saat ini saya mash smester 6 pak. . Dan kemungkinan penyusunan skripsi akan saya kerjakan disemester 7 atau 8. Sekar ang ini mash dlam proses pengumpulan data termasuk obyek kajian. Masalah pencantuman nama bpak tidak perlu khawatir. . Tjuan saya disini adalah meneliti:menelaah dan mengkaji karya bpak jadi kemungkinan saya menjadi plagiat tdaklah mgkin. Saya sangat senang bpak berkenan membntu saya. Kalau begitu saya ingn meminta alamat bpak yang skrg dan cp bpak agar saya bsa menghubungi bpak lbh lanjt. Ini nomer hape saya pak 085729261007. Terima kash bnyak pak sblumnya. Maaf kalau tlisan saya ini terkesan kacau dan tdak rapi. . Maklum pak saya menulis ini pakai hp.He. . .Wslam.

    • budhisetyawan berkata:

      silakan mengkaji karya2 tulisan saya. saya mengijinkan dan saya malah senang, semoga saya juga akan mendapatkan masukan dari tulisan hasil kajian Anda.

      maaf, kemarin belum saya tampilkan postingan sebelumnya itu. silakan baca jawaban saya di atas.

      selamat belajar, dan semoga skripsi Anda lancar dan sukses.

      saya tunggu kabar dari Anda.
      Salam.

  21. Sumangga menawi bade angersakaken mampir dateng blog kula. Wonten geguritanipun. Nuwun

  22. Zamroni berkata:

    saestu sae. mugi dados referensi dumateng para kadang muda ingkang kersa nguri uri kabudayan jawi.

    nyuwun pangapunten menawi tata bahasa kula boten “tata”, niki latihan basa,

    ugi kula gadhah pangangen nderek latihan damel geguritan.

    selamat berkarya pak. nuwun sewu menawi ten fb akun-ipun napa pak ? menawi kersa add kula, billah717@ymail.com (facebook)

  23. Nasir Rhosidi berkata:

    Meh 23 taun dalem ninggalake tanah Jawi lan basa Jawi. Rumaos kelangan pusaka kang edi peni, geguritan ngeten niki. Wah, jan saestu edi peni….

  24. Ika berkata:

    Bapak matur suwun sanget geguritanipun…
    Mangke badhe kula cantumaken asma panjenengan lan alamat blog punika. Matur suwun,

  25. april berkata:

    trimakasih pak atas geguritan yg sngat bagus sekali disini saya mau ijin untuk menggunakan geguritan bapak, karena besuk saya akan ujian praktek membaca geguritan, yg pastinya saya juga mencantumkan nma pengarang, karena saya tdk akan menjdi seorang plagiat, sekali lg trimaksih pak, dan mnta doanya semoga ujian saya besuk lancar dan memuaskan, amin

  26. ki sambang dalan berkata:

    tanpa nyuwun palilah panjenengan, mugi lilanana kawula nyuwun pangapunten ingkang dhatanpa pepindhan, awit geguritan-gegurita panjenengan asring kawula waos rikalanipun kawula nembe ngayahi jejibahan pinangka penyiar radio. Ing mangsa kala adicara klenengan sekar adi mana suka, ing sela-selaning gendhing punapa dene guyon maton, kinarya miyak sepining swasana, kawula waca gurit panjenengan. Matur nuwun mugi mboten paring duka…….rahayu saking kawula ki sambang dalan. Nuwun….

    • budhisetyawan berkata:

      matur nuwun mas. sumangga di pun waos, malah ndadosakne leganing penggalih kula. lan mugi saged nambah resepipun kabudayan jawi. salam raharja.

  27. agnes berkata:

    waktu puisi ini saya buat tugas bhs. jawa ternyata dapat nilai bagus.
    guruku salut sm mas nya,, puisi nya bagus banget,,
    untung aja aku gak lupa nyantumin nama pengarangnya,,
    ma ksii ya mass puisinya,, dapat salam dr guru bhs, jawa ku. hehe

    • budhisetyawan berkata:

      terima kasih Agnes. semoga membantu dlm pelajaran bahasa jawa. terima kasih juga telah mencantumkan nama saya sebagai pengarang. karena memang begitu cara menghargai proses penciptaan karya. kalau tdk mencantumkan, bisa dianggap plagiat atau pencuri karya.

      semoga sekolah Agnes lancar & dapat nilai terbaik.
      salam sukses selalu…
      & salam kembali utk guru bahas jawa-nya.

  28. intan berkata:

    thanxs,,geguritan ini ngebantu bgtzzz maz,,??matur nuwun

  29. rezpectors bondan prakoso berkata:

    makasi.. ??

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s